Termeni si Conditii Coletarie

S.C. NEMO EXPRES LOGISTIC SA, cu sediul social ├«n Varteju, str. Unirii, nr. 11, cladire C5, biroul nr. 2, judetul Ilfov, ├«nregistrat─â la Oficiul Registrului Comer┼úului Bucuresti, sub nr. J23 / 4187 / 2019, cod fiscal nr. RO31692750, av├ónd contul nr. RO 58 BTRL RONC RT02 1517 4101, deschis la Banca Transilvania, reprezentat─â de Dan Serbanescu, cu func┼úia de Manager General, denumita in continuare┬áFURNIZOR DE SERVICII PO╚śTALE.

Condi┼úii de acceptare a trimiterilor po┼čtale, respectiv reguli pe care trebuie s─â le ├«ndeplineasc─â trimiterea po┼čtal─â pentru ├«ncheierea ori executarea contractului de furnizare a serviciilor po┼čtale.

Expeditorul este obligat s─â ambaleze ╚Öi s─â sigileze corespunz─âtor trimiterile po╚Ötale ce urmeaz─â a fi expediate. De asemenea, furnizorul de servicii po╚Ötale este obligat s─â atrag─â aten╚Ťia expeditorului fa╚Ť─â de acest aspect ├«n vederea ambal─ârii ╚Öi sigil─ârii corespunz─âtoare a trimiterilor po╚Ötale.

Nemo Expres Logistic S.A. are obligaţia de a refuza colectarea trimiterilor poștale ambalate necorespunzător.

Expeditorul este obligat s─â ambaleze trimiterile po╚Ötale folosind un ambalaj intact ╚Öi opac care s─â nu permit─â vizualizarea con╚Ťinutului ╚Öi care sa corespunda greut─â╚Ťii, formei ╚Öi naturii con╚Ťinutului, c├ót ╚Öi modului ╚Öi duratei transportului.

Ambalajul trimiterilor po╚Ötale trebuie s─â protejeze con╚Ťinutul ├«mpotriva deterior─ârilor provocate de manipul─ârile caracteristice opera┼úiunilor componente ale serviciilor po┼čtale, cum ar fi preluare / ├«nc─ârcare / desc─ârcare / sortare, put├ónd fi realizat din cutii din carton, placaj, lemn, plastic, metal, ambalaje netipizate.

Expeditorul trebuie s─â respecte condi╚Ťiile de ambalare stabilite prin contract de Nemo Expres Logistic SA ╚Öi publicate, totodat─â, pe site-ul oficial┬áwww.nemoexpress.ro. De asemenea, Nemo Expres Logistic SA se oblig─â s─â atrag─â aten╚Ťia expeditorului fa╚Ť─â de acest aspect ├«n vederea ambal─ârii ╚Öi sigil─ârii corespunz─âtoare a trimiterilor po╚Ötale. Furnizorul de servicii po╚Ötale are obliga┼úia de a refuza colectarea trimiterilor po╚Ötale ambalate necorespunz─âtor.

Trimiterile po╚Ötale care con╚Ťin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunz─âtor de c─âtre expeditor, urm├ónd a fi ├«mpachetate cu folie cu bule, polistiren anti╚Öoc sau alte materiale care atenueaz─â ╚Öocul mecanic, ╚Öi pe care s─â fie aplicat─â inscrip╚Ťia ÔÇ×FragilÔÇŁ. Nemo Expres Logistic SA se oblig─â s─â recunoasc─â ╚Öi s─â respecte inscrip╚Ťiile/etichetele aplicate de expeditor ╚Öi s─â acorde o aten╚Ťie special─â ├«n manipularea ╚Öi depozitarea trimiterilor po╚Ötale ├«n cauz─â.

Nemo Expres Logistic SA nu r─âspunde pentru eventualele pierderi totale sau par╚Ťiale, deterior─âri, pagube pricinuite persoanelor, mediului, instala╚Ťiilor utilizate ori celorlalte bunuri, provocate de vicii ascunse prin ambalare de c─âtre expeditor.

La colectare, ├«n prezen╚Ťa expeditorului, furnizorul de servicii po╚Ötale verific─â modul de ambalare, etan╚Öeitatea ambal─ârii ╚Öi eventual siguran╚Ťa sigiliului trimiterilor postale. La livrarea trimiterilor po╚Ötale c─âtre destinatar, furnizorul de servicii po╚Ötale este obligat s─â prezinte destinatarului, integritatea sigiliilor ╚Öi benzilor adezive de sigilare a trimiterilor po╚Ötale. Totodat─â, furnizorul de servicii po╚Ötale va ├«n╚Ötiin╚Ťa expeditorul ├«n regim de urgen╚Ť─â despre eventualele neconcordan╚Ťe la livrarea trimiterilor po╚Ötale catre destinatar.

Trimiteri po╚Ötale refuzate la colectare: Furnizorul de servicii po╚Ötale va refuza colectarea trimiterilor po╚Ötale ├«n condi╚Ťiile ├«n care con╚Ťinutul acestora este interzis la transport de c─âtre legile rom├óne╚Ötisau dec─âtre legisla┼úia statelor pe teritoriul c─ârora se presteaz─â opera┼úiuni componente ale serviciilor po┼čtale, ┼či a celor tranzitate de trimiterea po┼čtal─â.

Trimiterile po╚Ötale nu trebuie s─â con╚Ťin─â:

  • obiecte care, prin natura lor sau prin ambalajul acestora, pot pricinui pagube persoanelor, mediului, instala╚Ťiilor utilizate sau celorlalte trimiteri po╚Ötale;
  • ambalaje ce prezint─â inscrip╚Ťii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, respectiv obiecte care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dac─â se depun neambalate sau ├«n ambalaj transparent;
  • obiecte al c─âror transport este interzis prin dispozi╚Ťii legale, fie ╚Öi numai pe o por╚Ťiune de parcurs: arme, muni╚Ťii, droguri, material exploziv/toxic/inflamabil;
  • obiecte pentru care sunt stabilite condi╚Ťii speciale de transport, prin dispozi╚Ťii legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare: opere de arta, antichit─â╚Ťi, aur, argint, pietre pre╚Ťioase, produse perisabile, animale vii, etc.
  • etichete sau inscriptii vechi ne├«ndep─ârtate.

Limita maximă admisă a rambursului este 5000 lei pentru persoane fizice și 10.000 lei pentru persoane juridice.

Moneda admisă în care se poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani în cazul serviciului Contra ramburs este leul.

Tipuri de trimiteri po╚Ötale:┬áINTERNE ╚śI INTERNA╚ÜIONALE.

Trimiteri po╚Ötale INTERNE:┬áLOCO ╚śI NA╚ÜIONALE

Trimitere po╚Ötal─â┬áLOCO┬áÔÇô Trimitere po╚Ötal─â care urmeaz─â s─â fie livrat─â ├«n Rom├ónia, ├«n cadrul acelea╚Öi localit─â╚Ťi ├«n care se afl─â Clientul Expeditor.

Trimitere po╚Ötal─â┬áNA╚ÜIONAL─é┬áÔÇô┬á Trimitere po╚Ötal─â care urmeaz─â s─â fie livrat─â ├«n cadrul altei localit─â╚Ťi dec├ót cea ├«n care se afl─â Clientul Expeditor.

Dimensiunea maxim─â a unei trimiteri po┼čtale este de 60 cm pentru cea mai mare latur─â a sa. Greutatea maxim─â admis─â a unei trimiteri po┼čtale este de 31.5 kg.

Modalit─â╚Ťile concrete de depunere a trimiterii po╚Ötale:

  • Pentru persoanele fizice, comenzile pentru colectarea trimiterilor po╚Ötale se fac telefonic la num─ârul unic 021 9392 sau online pe site-ul┬áwww.nemoexpress.ro. Dup─â ├«nregistrarea comenzilor, Nemo Expres Logistic SA va colecta de la adresa expeditorilor trimiterile po╚Ötale ├«n termen de 24 de ore.
  • Pentru persoanele juridice, comenzile pentru colectarea trimiterilor po╚Ötale se fac telefonic la num─ârul unic 021 9392 sau online pe site-ul┬áwww.nemoexpress.ro. Dup─â ├«nregistrarea comenzilor, Nemo Expres Logistic SA va colecta de la adresa expeditorilor trimiterile po╚Ötale ├«n termen de 24 de ore.
  • Persoanele juridice ╚Öi fizice pot depune trimiterile po╚Ötale ├«n vederea livr─ârii acestora c─âtre destinatari ╚Öi la punctele de acces ale Nemo Expres Logistic SA.

Num─ârul minim sau maxim de trimiteri po┼čtale care pot face obiectul serviciului po┼čtal:

├Än cazul serviciului Publicitate prin po╚Öt─â num─ârul de trimiteri po┼čtale depuse la acela╚Öi punct de acces, ├«n acela╚Öi timp, este de minimum 500 de trimiteri po┼čtale.

├Än cazul celorlalte servicii po┼čtale prestate de Nemo Expres Logistic SA, num─ârul de trimiteri po┼čtale depuse la acela╚Öi punct de acces, ├«n acela╚Öi timp, este de minim 1 ┼či maxim 100.

Nemo Expres Logistic SA asigur─â livrarea trimiterilor po╚Ötale pe ├«ntreg teritoriul Rom├óniei prin mijloace proprii ╚Öi prin subcontractori. Nemo Expres Logistic SA asigur─â livrarea trimiterilor po╚Ötale interna╚Ťionale prin intermediul altor furnizori de servicii po╚Ötale. Serviciul de livrari internationale este suspendat pentru o perioada nedeterminata. Vom reveni cu informatii imediat cum acesta va fi reintrodus in portofoliul NemoExpress.

Dovada identit─â┼úii/calit─â┼úii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea po┼čtal─â la punctul de acces deservit de personal va fi, ├«n cazul persoanelor fizice, cartea de identitate sau pa╚Öaportul, iar ├«n cazul persoanelor juridice va fi un mandat reprezentativ din partea expeditorului persoan─â juridic─â, ├«nso╚Ťit de cartea de identitate ╚Öi legitima╚Ťia de serviciu a reprezentantului.

Modalit─â╚Ťi de plat─â ÔÇô ├«n lei, cu numerar sau transfer bancar.

Indicarea termenului de p─âstrare ├«n vederea pred─ârii c─âtre destinatar a trimiterii po┼čtale care nu a putut fi predat─â destinatarului

Expeditorul are obligatia de a comunica in mod exact si expres adresa corecta de livrare a clientului destinatar. In cazul in care clientul destinatar nu se afl─â la adresa de livrare men╚Ťionat─â ├«n AWB, destinatarul va fi contactat telefonic, pentru a se ├«ncerca livrarea trimiterii po╚Ötale a doua oara ├«n termen de 1 zi lucratoare de la data la care nu a fost gasit la adresa mentionata in trimiterea postala. Daca nici ├«n aceasta situatie nu este posibila livrarea trimiterii postale, destinatarul nefiind gasit la adresa mentionata in trimiterea postala, acesta va fi avizat de sosirea trimiterii postale. In acest caz, destinatarul se poate prezenta la punctul de contact al furnizorului de servicii postale men╚Ťionat in aviz, cu un act de identitate valabil. Trimiterea postala va fi pastrata la dispozi╚Ťia destinatarului timp de 5 zile lucratoare, fara costuri suplimentare, termen calculat din ziua avizarii. Neprezentarea destinatarului in termenul mentionat anterior la punctul de contact in vederea ridicarii trimiterii postale va duce la returnarea acesteia catre expeditor.

Avizul trebuie să cuprindă, cel puţin următoarele:

  • data aviz─ârii destinatarului;
  • perioada de p─âstrare a trimiterii po┼čtale la dispozi┼úia destinatarului;
  • denumirea, adresa ┼či programul de lucru cu publicul al punctului de contact de la care poate fi ridicat─â trimiterea po┼čtal─â.

Obliga╚Ťia de avizare a destinatarului ╚Öi de p─âstrare ├«n vederea pred─ârii trimiterilor po╚Ötale nu subzist─â ├«n cazul trimiterilor po╚Ötale care fac obiectul serviciului┬áExpress.

Termenul de p─âstrare a trimiterilor po┼čtale care nu au putut fi predate destinatarului ┼či nici returnate expeditorului:

  • Dac─â ├«n toate cazurile de mai sus trimiterea po╚Ötal─â nu poate fi livrat─â la destinatar, furnizorul de servicii po╚Ötale va anun╚Ťa expeditorul (daca este posibil) pentru a fi returnat─â trimiterea po╚Ötala acestuia.
  • Termenul de p─âstrare a trimiterilor po╚Ötale┬ácare nu au putut fi predate destinatarului ╚Öi nici returnate expeditorului este de 9 luni de la data prelu─ârii acestora de c─âtre furnizorul de servicii po╚Ötale. Dup─â expirarea acestui termen trimiterile po┼čtale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului ├«n proprietatea Nemo Expres Logistic SA.

 

Condi┼úii de calitate pe care urmeaz─â s─â le ├«ndeplineasc─â serviciile po┼čtale

Furnizorul de servicii po╚Ötale are obliga╚Ťia de a prelua zilnic trimiterile po╚Ötale ale expeditorilor. Cu excep┼úia trimiterilor po┼čtale care fac obiectul serviciului Express,timpul de livrare c─âtre destinatari a trimiterilor po╚Ötale este de minimum 1 zi ╚Öi maximum 3 zile lucr─âtoare ├«n cazul trimiterilor po┼čtale interne ┼či 7 zile lucratoare ├«n cazul trimiterilor po┼čtale interna┼úionale.

Termenul in care poate fi solicitata de expeditor sau integrator dovada privind depunerea/livrarea trimiterii po╚Ötale ├«n cazul serviciului de trimitere cu valoare declarat─â este de 9 luni de la data colect─ârii trimiterii po┼čtale. Termenul ├«n care furnizorul de servicii po╚Ötale va comunica dovada solicitat─â este de 5 zile lucr─âtoare. Valoarea maxim─â acceptat─â a valorii declarate este de 20000 RON ├«n cazul trimiterilor po┼čtale interne ┼či de 5000 EURO ├«n cazul trimiterilor po┼čtale interna┼úionale.

Nemo Expres Logistic SA furnizeaz─â serviciul de trimitere recomandat─â ale c─ârui particularit─â╚Ťi constau ├«n oferirea unei garan╚Ťii forfetare ├«mpotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere total─â sau par┼úial─â ori deteriorare a trimiterii po┼čtale ├«nregistrate ┼či ├«n eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livr─ârii trimiterii po╚Ötale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii po╚Ötale sau livrarea la destinatar, f─âr─â a fi confirmat─â ├«n scris de c─âtre acesta.

Expeditorul poate solicita eliberarea dovezii privind depunerea trimiterii po╚Ötale sau livrarea la destinatar ├«n termen de 9 luni de la data depunerii acesteia ├«n re╚Ťeaua Nemo Expres Logistic SA Furnizorul are obliga╚Ťia de a transmite expeditorului dovada respectiv─â ├«n termen de maxim 5 zile lucr─âtoare de la data solicit─ârii, printr-o metod─â agreat─â (de exemplu, fax, e-mail etc), f─âr─â a implica costuri suplimentare ├«n sarcina expeditorului.

Nemo Expres Logistic SA va returna, la adresa expeditorului, pe cheltuiala expeditorului (conform tarifelor indicate ├«n oferta comercial─â), trimiterea po┼čtal─â ├«nregistrat─â care nu a putut fi predat─â destinatarului din una dintre cauzele prev─âzute de lege, ├«n termen de minimum 1 zi ╚Öi maximum 3 zile lucr─âtoare ├«n cazul trimiterilor po╚Ötale interne, respectiv ├«n termen de 7 zile lucr─âtoare ├«n cazul trimiterilor po╚Ötale interna╚Ťionale, termen care se calculeaz─â, dup─â caz, de la data expir─ârii perioadei de p─âstrare avizate sau a ├«ncerc─ârii de livrare.

Termenul de returnare a contravalorii trimiterilor poștale care fac obiectul serviciului Contra Ramburs este de 7 zile de la livrare, atat in cazul trimiterilor postale interne, cat si internationale.

Timpii de livrare a trimiterilor postale din cadrul serviciului Express sunt garanta╚Ťi, astfel:

  • 12 ore ├«n aceea╚Öi localitate de pe teritoriul na╚Ťional;
  • 24 de ore ├«ntre re╚Öedin╚Ťele de jude╚Ť ╚Öi intrajude╚Ťean de pe teritoriul na╚Ťional;
  • 36 de ore ├«ntre oricare alte dou─â localit─âti de pe teritoriul national.

Nemo Expres Logistic SA nu presteaz─â serviciul postal┬áExpress┬áav├ónd ca obiect trimiteri po╚Ötale interna╚Ťionale.

├Än cazul serviciului postal┬áConfirmare de primire,┬áconfirm─ârile de primire consemnate ├«n documentul de ├«nso╚Ťire, ╚Öi anume, nota de transport cu numele destinatarilor trimiterilor po╚Ötale sau persoanelor autorizate, calitatea primitorului in raport cu destinatarul, semn─âtura acestora ╚Öi data pred─ârii, sunt trimise expeditorului ├«n termen de 5 zile de la livrare.

Furnizorul de servicii po╚Ötale va preda destinatarilor trimiterile po╚Ötale numai pe baza de semn─âtur─â de primire, iar documentul de ├«nso╚Ťire al trimiterilor po╚Ötale confirmate, r─âm├óne o perioad─â de 18 luni la dispozi╚Ťia expeditorului ├«n arhiva furnizorului de servicii po╚Ötale.

Furnizorul de servicii poștale va informa prin mesagerie de tip sms sau email expeditorul despre eventualele adrese incomplete, greșite sau lipsa destinatarului imediat după constatarea acestora.

Expeditorul se oblig─â s─â indice ├«n mod exact adresele de livrare a trimiterilor po╚Ötale. ├Än cazul constat─ârii de c─âtre furnizorul de servicii po╚Ötale ajuns la locul indicat de expeditor a faptului c─â adresa de livrare a trimiterilor po╚Ötale a fost indicat─â gre╚Öit sau nu corespunde cu loca╚Ťia destinatarului, furnizorul de servicii po╚Ötale va fi exonerat de r─âspundere ├«n ce prive╚Öte ├«nt├órzierea livr─ârii trimiterii po╚Ötale c─âtre destinatar ╚Öi va depune diligen╚Ťele necesare dup─â ce contacteaz─â expeditorul, pentru a-i fi comunicat─â adresa corect─â a destinatarului ├«n scopul redirec╚Ťion─ârii trimiterii po╚Ötale la adresa corect─â.

In conformitate cu prevederile OUG nr.13/2013 secretul trimiterilor postale este inviolabil.

Condi╚Ťii de calitate:

  • norme tehnice de logistica privind transportul trimiterilor po╚Ötale;
  • termen de livrare de minimum 1 zi maximum 3 zile lucr─âtoare a trimiterilor postale interne, respectiv 7 zile lucr─âtoare ├«n cazul trimiterilor po┼čtale interna┼úionale;
  • trimiteri postale in conditii ÔÇťfragilÔÇŁ;
  • puncte de colectare postale fixa;
  • rapiditate, eficien╚Ť─â, promptitudine;
  • sistem de preluare si depunere a timiterilor po╚Ötale ÔÇťdoor to doorÔÇŁ, u╚Ö─â ├«n u╚Ö─â (expeditor ÔÇô destinatar).

Furnizorul de servicii po╚Ötale NEMO EXPRES LOGISTIC SA are implementat ╚Öi men╚Ťine un management al calit─â╚Ťii conform condi╚Ťiilor din standardul ISO 9001, certificat din anul 2016 de c─âtre SRAC ╚Öi are ├«n vedere ca obiective strategice care decurg din politica ├«n domeniul calit─â╚Ťii, urm─âtoarele:

ÔÇô Imbun─ât─â╚Ťirea continu─â a calit─â╚Ťii serviciilor, ├«n scopul cre╚Öterii satisfac╚Ťiei clien╚Ťilor ╚Öi ├«ndeplinirii cerin╚Ťelor acestora, ├«n condi╚Ťiile respect─ârii cerin╚Ťelor legale ┼či de reglementare aplicabile;

ÔÇô Maximizarea eficacit─â╚Ťii ╚Öi eficien╚Ťei angaja╚Ťilor, prin dezvoltare profesional─â ╚Öi stimulare a poten╚Ťialului individual;

ÔÇô Optimizarea nivelului de performan╚Ť─â, cre╚Öterea eficien╚Ťei ╚Öi vitezei de reac╚Ťie a proceselor derulate ├«n societate;

ÔÇô Dezvoltarea de servicii rapide ┼či de calitate, apte s─â satisfac─â necesit─â╚Ťile specifice ale clientilor;

ÔÇô Prevenirea ┼či reducerea permanent─â a eventualelor erori.

Pentru atingerea acestor obiective strategice s-au stabilit obiectivele m─âsurabile, precum:

  1. a) utilizarea eficientă a resurselor umane prin stabilirea unor criterii precise de evaluare și stimulare a personalului.
  2. b) analiza periodic─â a activit─â╚Ťilor societ─â╚Ťii prin efectuarea ╚Öedin╚Ťelor operative de analiz─â a activit─â╚Ťilor.
  3. c) urm─ârirea satisfacerii clien╚Ťilor prin indicator de chestionare transmise ╚Öi primite de la clien╚Ťi, totodat─â ╚Öi prin indicator calificativ ob╚Ťinut din raspunsurile de la clien╚Ťi.

 Răspunderea contractuală a furnizorului faţă de expeditor:

R─âspunderea fa╚Ť─â de utilizatori (expeditori/destinatari) pentru prestarea serviciilor po╚Ötale se stabile╚Öte potrivit contractelor ├«ncheiate cu utilizatorii, ├«n condi╚Ťiile prev─âzute de OUG nr. 13/2013 privind serviciile po╚Ötale ╚Öi de celelalte dispozi╚Ťii legale ├«n vigoare.

R─âspunderea furnizorului de servicii po╚Ötale cu privire la orice pierdere, furt, distrugere total─â sau par┼úial─â, ori deteriorare a trimiterii po┼čtale, ├«ncepe de la data colect─ârii trimiterii po╚Ötale ╚Öi se men╚Ťine p├ón─â la momentul livr─ârii c─âtre destinatar.

Solu╚Ťionarea reclama╚Ťiilor

a.) Dreptul de a reclama pierderea, deteriorarea, distrugerea sau furtul unei trimiteri po╚Ötale apar╚Ťine at├«t expeditorului, c├«t ╚Öi destinatarului. Reclama╚Ťia va fi ├«ntocmit─â numai ├«n scris ╚Öi va cuprinde minim urm─âtoarele date:

ÔÇô numele ╚Öi adresa expeditorului;

ÔÇô numele ╚Öi adresa destinatarului;

ÔÇô descrierea evenimentului reclamat.

b.) Termenul ├«n care se poate formula reclama╚Ťia este de 6 (╚Öase) luni de la momentul colect─ârii trimiterii po╚Ötale de c─âtre Nemo Expres Logistic SA.

Reclama╚Ťiile pot fi ori depuse personal (acord├óndu-se num─âr de ├«nregistrare petentului de c─âtre furnizorul de servicii po╚Ötale) sau trimise prin po╚Öt─â (cu serviciul ÔÇťconfirmare de primireÔÇŁ, semn─âtura de primire constituind confirmarea primirii reclama┼úiei) la Departamentul ÔÇ×Rela╚Ťii cu Clien╚ŤiiÔÇŁ al furnizorului de servicii po╚Ötale. De asemenea, se pot introduce reclama╚Ťii telefonic unde vor primi numere de ├«nregistrare ├«n timpul convorbirii telefonice sau pe adresa de email [email protected] a furnizorului de servicii po╚Ötale Nemo Expres Logistic SA, acestea urm├ónd s─â primeasc─â, de asemenea, num─âr de ├«nregistrare tot prin intermediul po╚Ötei electronice.

├Än vederea solu┼úion─ârii reclama┼úiei, utilizatorul reclamant va trebui s─â descrie ├«n cuprinsul reclama┼úiei pe care o ├«nainteaz─â evenimentul (fapte, acte ┼či cauze) aferent reclama┼úiei, s─â ├«┼či formuleze preten┼úiile, modalitatea de plat─â aleas─â ├«n cazul desp─âgubirii ┼či informa┼úiile necesare transmiterii desp─âgubirilor (├«n situa┼úia ├«n care reclama┼úia se va dovedi ├«ntemeiat─â), s─â anexeze la reclama┼úie dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte ┼či complete, corespunz─âtoare evenimentului reclamat (cum ar fi, dup─â caz, copie a documentului care atest─â plata serviciului po┼čtal, a facturii emise de c─âtre furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii po┼čtale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii po┼čtale, copie a procesului verbal de constatare etc.) ┼či s─â pun─â la dispozi┼úie orice alte informa┼úii ce ar putea fi utile solu┼úion─ârii reclama┼úiei.

c.) Termenul de solu╚Ťionare a reclama╚Ťiei este de 3 (trei) luni de la data la care reclama╚Ťia a fost introdus─â.

d.) Nemo Expres Logistic SA este exonerat de r─âspundere ├«n urm─âtoarele situa╚Ťii:

  1. paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
  2. trimiterea a fost primit─â f─âr─â obiec╚Ťii de c─âtre destinatar, cu excep╚Ťia reclama╚Ťiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea total─â ori partial─â a con╚Ťinutului trimiterii po╚Ötale;
  3. paguba s-a produs ca urmare a unui caz de for╚Ť─â major─â sau a cazului fortuit; ├«n acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu excep╚Ťia tarifului de asigurare.
  4. Pagubele indirecte si beneficiile nerealizate nu se desp─âgubesc.

e.) Solu╚Ťionarea reclama╚Ťiilor se va face de c─âtre persoanele desemnate din cadrul Departamentului Operational. Acestea au obliga╚Ťia s─â reconstituie ├«ntregul parcurs al trimiterii po╚Ötale ├«n cadrul sistemului de transport al companiei ╚Öi s─â stabileasc─â c├ót mai exact posibil cauzele care au dus la deteriorarea, distrugerea sau pierderea trimiterii po╚Ötale. Pe toata durata desf─â╚Öur─ârii anchetei persoanele desemnate s─â se ocupe de investiga╚Ťie vor putea cere ajutorul oric─ârei persoane care a intrat ├«n contact direct cu trimiterea po╚Ötal─â ├«n cauz─â sau care are atribu╚Ťii ├«n cadrul Departamentului Opera╚Ťional sau al sistemului de transport al furnizorului de servicii po╚Ötale.

f.) ├Än solu╚Ťionarea reclama╚Ťiilor se va ╚Ťine cont de prevederile OUG nr. 13/2013 privind serviciile po╚Ötale, prevederi ce reglementeaz─â r─âspunderea pentru furnizarea serviciilor po╚Ötale;

g.) In cazul reclama╚Ťiilor solu╚Ťionate favorabil, desp─âgubirile acordate de furnizorul de servicii po╚Ötale, pentru cazul trimiterilor po┼čtale interne, se vor stabili dup─â cum urmeaz─â:

1) în caz de pierdere, furt sau distrugere totală:

  • cu ├«ntreaga valoare declarat─â, pentru o trimitere po╚Ötal─â care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â, inclusiv dac─â respectiva trimitere po╚Ötal─â face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;
  • cu valoarea rambursului, pentru o trimitere po╚Ötal─â care face obiectul unui serviciu contra ramburs f─âr─â valoare declarat─â;
  • cu suma reprezent├ónd de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile po╚Ötale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â sau unui serviciu contra ramburs;

2) ├«n caz de pierdere ori distrugere par╚Ťial─â sau deteriorare:

  • cu valoarea declarat─â pentru partea lips─â, distrus─â sau deteriorat─â, ├«nscris─â ├«n nota de inventar, pentru trimiterile po╚Ötale depuse deschise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â;
  • cu cota-parte corespunz─âtoare greut─â╚Ťii lips─â din valoarea declarat─â, pentru trimiterile po╚Ötale depuse ├«nchise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â;
  • cu suma reprezent├ónd de 5 ori tariful serviciului, ├«n caz de pierdere par╚Ťial─â, distrugere par╚Ťial─â sau deteriorare a trimiterilor po╚Ötale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â.

3) ├Än cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu contra ramburs, furnizorul de servicii po╚Ötale r─âspunde cu ├«ntreaga valoare a rambursului pentru situa╚Ťia ├«n care nu a restituit expeditorului ├«ntreaga valoare a acestuia sau cu diferen╚Ťa corespunz─âtoare p├ón─â la valoarea integral─â a acestuia, ├«n cazul ├«n care rambursul a fost ├«ncasat par╚Ťial de la destinatar.

La sumele prev─âzute la lit.g.) pct.1 ╚Öi 2 se adaug─â dob├ónda legal─â penalizatoare care curge din momentul introducerii reclama╚Ťiei prealabile sau, dup─â caz, al introducerii cererii de chemare ├«n judecat─â, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.

Pierderea complet─â a con╚Ťinutului este echivalent─â cu pierderea trimiterii po╚Ötale.

├Än situa╚Ťia ├«n care expeditorul a declarat o valoare mai mic─â dec├ót cea real─â, desp─âgubirea este la nivelul valorii declarate.

În afara despăgubirilor prevăzute la lit. g), pct.1, se restituie și tarifele încasate la depunerea trimiterii poștale.

├Än cazul neefectu─ârii presta╚Ťiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor po╚Ötale, nominalizate de expeditor prin indica╚Ťii speciale, se restituie numai tarifele ├«ncasate suplimentar fa╚Ť─â de tariful aplicabil pentru serviciul po╚Ötal standard.

├Än cazul pierderii dovezii privind predarea trimiterii po╚Ötale ├«nregistrate, confirmat─â ├«n scris de c─âtre destinatar, furnizorul de serviciu po╚Ötal are obliga╚Ťia ├«ntocmirii ╚Öi punerii la dispozi╚Ťia expeditorului a unui duplicat al dovezii de predare

h.) Nerespectarea timpilor de livrare a trimiterilor po╚Ötale din cadrul serviciului Express il obliga pe furnizorul de servicii po╚Ötale s─â restituie utilizatorului serviciului po╚Ötal men╚Ťionat, 5% din tariful achitat de acesta pentru fiecare 24 de ore de ├«nt├órziere.

i.) Realizarea cu ├«ntarziere a serviciului ÔÇ×Schimbare DestinatieÔÇŁ ├«l oblig─â pe furnizorul de servicii po╚Ötale NemoExpress s─â restituie utilizatorului serviciului po╚Ötal men╚Ťionat 5% din contravaloarea tarifului trimiterii postale pentru fiecare zi de ├«nt├órziere p├ón─â la finalizarea livrarii..

j.) Furnizorul de servicii po╚Ötale r─âspunde pentru trimiteri po╚Ötale interna╚Ťionale corespunz─âtor legisla┼úiei na┼úionale aplicabil─â trimiterilor po┼čtale interne.

k.) Pierderea complet─â a con╚Ťinutului trimiterii po╚Ötale este echivalent─â cu pierderea trimiterii po╚Ötale.

l.) După finalizarea anchetei se va întocmi un raport scris care va fi înaintat spre analiză directorului general. În raport vor fi cuprinse:

  1. prezentarea pe scurt a reclama╚Ťiei formulate;
  2. modul de desfășurare a anchetei;
  3. rezultatul anchetei.

m.) ├Än cazul ├«n care reclama╚Ťia a fost solu╚Ťionat─â favorabil, ├«n raport se vor semnala ╚Öi urm─âtoarele elemente:

  1. întinderea pagubelor;
  2. cauzele care au condus la producerea acestora;
  3. persoanele care sunt implicate în producerea acestora;
  4. gradul de vinova╚Ťie al fiec─âruia;
  5. măsurile propuse de a se lua împotriva acestora;
  6. desp─âgubirile propuse a fi acordate expeditorului sau destinatarului, dup─â caz;
  7. termenul de despăgubire este de 5 zile de la comunicarea solutionarii reclamatiei, nedepașindu-se termenul de 3 luni prevazut de lege.
  8. mod de plat─â ÔÇô acordarea desp─âgubirii ├«n bani sau compensare ├«n servicii po╚Ötale, numai dac─â utilizatorul dore╚Öte acest mod de desp─âgubire, astfel, ├«n cazul reclama╚Ťiilor ├«ntemeiate, expeditorul sau destinatarul, dup─â caz, c├ónd acesta dore╚Öte ca desp─âgubire suma ├«n bani, va fi desp─âgubit ├«n vederea compens─ârii prejudiciului, prin achitarea acestuia a sumei de bani rezultat─â ca desp─âgubire, numerar direct acestuia printr-un reprezentant al furnizorului de servicii po╚Ötale ce se va deplasa la domiciliul/sediul acestuia, cont bancar sau mandat po╚Ötal.

n.) Directorul general va analiza raportul ╚Öi, in func╚Ťie de con╚Ťinutul acestuia, va dispune formularea r─âspunsului c─âtre semnatarul reclama╚Ťiei precum ╚Öi dac─â se impune luarea masurilor disciplinare sau materiale ├«mpotriva persoanelor care se fac vinovate de deterioarea, distrugerea sau pierderea trimiterilor po╚Ötale.

o.) Utilizatorul ├«n cauz─â poate ├«nainta o pl├óngere autorit─â╚Ťii de reglementare├«n termen de un an de la depunerea trimiterii po╚Ötale, ├«n cazul ├«n care nu este mul╚Ťumit de rezultatul reclama╚Ťiei sale adresate furnizorului de servicii po╚Ötale. Pl├óngerea ├«naintat─â autorit─â╚Ťii de reglementare va fi ├«nso╚Ťit─â de dovada ├«ndeplinirii procedurii reclama╚Ťiei prealabile. Nu se condi╚Ťioneaz─â dreptul niciuneia dintre par╚Ťi de a se adresa instan╚Ťelor judec─âtore╚Öti competente, ├«n condi╚Ťiile legii.