fbpx

Termeni si Conditii Coletarie

Conditii generale privind furnizarea serviciilor postale ale societatii DYNAMIC PARCEL DISTRIBUTION S.A. ( in continuare denumita ÔÇ×DPDÔÇŁ)

 
 

INFORMAŢII DE IDENTIFICARE:

Număr de ordine în Registrul Comerţului: J23/409/2010, atribuit în data de 08.02.2010

Cod unic de înregistrare: RO 9566918

Certificat de înregistrare: B3350699, emis pe data de 12.09.2016

Adres─â sediu social: Comuna Mogo┼čoaia, Strada BUIACULUI, Nr. 2, Corp A – Unitatea A1 ┼či A2, Judet Ilfov

Pagina web: www.dpd.com/ro

Email: [email protected]

Serviciu clienti: 031.824.90.90

 

 

I. Definitii.

1. Colet po┼čtal – trimitere po┼čtal─â cu greutatea maxim─â de 50 kg, ce con┼úine bunuri cu sau f─âr─â valoare comercial─â;

2.┬áTrimitere po╚Ötal─â ( expediere ) – bun adresat, aflat ├«n forma final─â ├«n care urmeaz─â s─â fie transportat ╚Öi livrat la adresa indicat─â de expeditor pe trimiterea ├«n sine, pe ambalaj sau ├«ntr-o list─â de distribu╚Ťie. Pe l├óng─â trimiterile de coresponden╚Ť─â, ├«n aceast─â categorie sunt incluse, coletele po╚Ötale care con╚Ťin bunuri cu sau f─âr─â valoare comerciala. Numarul maxim de unitati permise intr-o expediere ( trimitere postala ) este de 10.

3. Serviciul express – serviciu po┼čtal care presupune, ├«n mod cumulativ:

– eliberarea de c─âtre furnizor expeditorului a unui document care permite furnizorului identificarea intern─â a trimiterii ├«n re┼úeaua po┼čtal─â ┼či care atest─â data, ora ┼či minutul depunerii, precum ┼či, de regul─â, plata tarifului;

– predarea trimiterii po┼čtale la adresa destinatarului, personal c─âtre acesta sau c─âtre persoana autorizat─â s─â primeasc─â trimiterea po┼čtal─â;

– predarea rapid─â a trimiterii po┼čtale;

– r─âspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare;

4. Serviciul contra ramburs – serviciul po┼čtal a c─ârui particularitate const─â ├«n achitarea de c─âtre destinatar expeditorului, prin intermediul re╚Ťelei po╚Ötale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii po┼čtale ├«nregistrate;

5. Serviciul confirmare de primire – serviciu po┼čtal a c─ârui particularitate const─â ├«n predarea c─âtre expeditor a dovezii privind predarea trimiterii po┼čtale ├«nregistrate, confirmat─â ├«n scris de c─âtre destinatar;

6. Serviciul schimbare destina┼úie – serviciu po┼čtal av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale ├«nregistrate, a c─ârui particularitate const─â ├«n posibilitatea schimb─ârii ├«nainte de predarea trimiterii, la solicitarea expres─â a expeditorului comunicat─â furnizorului ├«ntr-un termen convenit ├«n prealabil cu acesta, a destinatarului sau a adresei de livrare, precum ┼či ├«n posibilitatea opririi pred─ârii trimiterii po┼čtale;

7. Serviciul livrare special─â – serviciul po┼čtal av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale ├«nregistrate, a c─ârui particularitate const─â ├«n predarea trimiterii po┼čtale, personal destinatarului sau persoanei autorizate s─â primeasc─â trimiterea po┼čtal─â, potrivit indica┼úiilor expeditorului privind fie data ┼či ora pred─ârii, la adresa indicat─â, fie ordinea de predare, ├«n cazul mai multor destinatari.

II. Dispozitii generale.

1. Aceste condi╚Ťii generale privind furnizarea ┬áserviciilor po╚Ötale ale DPD se aplic─â┬á raporturilor juridice legate de┬á furnizarea de servicii po┼čtale n─âscute, conform prevederilor legale, ├«n temeiul acestui document.

2. P─âr╚Ťile contractante sunt clientul ╚Öi DPD, care accept─â comanda de a prelua ╚Öi livra trimiterile po╚Ötale. Livrarea trimiterii po╚Ötale se va efectua prin re╚Ťeaua po╚Ötal─â DPD ╚Öi ter╚Ťe p─âr╚Ťi comisionate ├«n acest scop. Fiecare trimitere po╚Ötal─â se indentific─â de c─âtre DPD ├«n re╚Ťeaua sa po╚Ötal─â printr-un num─âr unic de transport (AWB).

3. DPD ofer─â servicii po╚Ötale av├ónd ca obiect at├ót trimiteri po╚Ötale interne, c├ót ╚Öi interna╚Ťionale.

III. Serviciile po┼čtale incluse ├«n sfera serviciului universal oferite ┼či prestate de DPD sunt:

1. Servicii const├ónd ├«n colectarea, sortarea, transportul ╚Öi livrarea trimiterilor po╚Ötale interne si interna╚Ťionale ├«n greutate de p├ón─â la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de coresponden╚Ť─â, imprimate);

2. Servicii const├ónd ├«n colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor po╚Ötale interne ╚Öi interna╚Ťionale ├«n greutate de p├ón─â la 10 kg (inclusiv);

3. Servicii const├ónd ├«n distribuirea coletelor po╚Ötale interna╚Ťionale cu limite de greutate ├«ntre 10 kg ╚Öi 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului Rom├óniei c─âtre o adres─â aflat─â pe teritoriul acesteia;

4. Serviciul de trimitere recomandat─â av├ónd ca obiect trimiteri po╚Ötale interne si interna╚Ťionale ├«n greutate de p├ón─â la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de coresponden╚Ť─â, imprimate);

5. Serviciul de trimitere cu valoarea declarat─â av├ónd ca obiect trimiteri po╚Ötale interne si interna╚Ťionale ├«n greutate de p├ón─â la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de coresponden╚Ť─â, imprimate) sau colete po╚Ötale interne si interna╚Ťionale ├«n greutate de p├ón─â la 10 kg (inclusiv), respectiv colete po╚Ötale interna╚Ťionale cu limite de greutate ├«ntre 10 kg si 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului Rom├óniei c─âtre o adres─â aflat─â pe teritoriul acesteia.

IV. Serviciile po┼čtale neincluse ├«n sfera serviciului universal oferite ┼či prestate de DPD sunt:

1. Servicii const├ónd ├«n colectarea, sortarea, transportul ╚Öi livrarea trimiterilor po╚Ötale interne si interna╚Ťionale ├«n greutate mai mare de 2 kg (coresponden╚Ť─â, imprimate);

2. Servicii de publicitate prin po╚Öt─â av├ónd ca obiect trimiteri po╚Ötale interne si interna╚Ťionale;

3. Servicii const├ónd ├«n colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor po╚Ötale interne cu limite de greutate ├«ntre 10 ┼či 50 kg (inclusiv);

4. Servicii const├ónd ├«n colectarea, sortarea si transportul coletelor po╚Ötale interna╚Ťionale cu limite de greutate ├«ntre 10 kg si 50 kg (inclusiv) expediate de pe teritoriul Rom├óniei c─âtre o adres─â aflat─â ├«n afara teritoriului acesteia;

5. Servicii const├ónd ├«n distribuirea coletelor po╚Ötale interna╚Ťionale cu limite de greutate ├«ntre 20 kg ╚Öi 50 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului Rom├óniei c─âtre o adres─â aflat─â pe teritoriul acesteia;

6. Serviciul contra ramburs;

7. Serviciul schimbare destina╚Ťie;

8. Serviciul livrare special─â;

9. Serviciul confirmare de primire;

10. Serviciul express.

V. Condi╚Ťii pe care trebuie s─â le ├«ndeplineasc─â trimiterile po╚Ötale:

1. Dimensiunea si greutatea trimiterii poștale:

Vor fi acceptate trimiterile po╚Ötale cu urm─âtoarele dimensiuni ╚Öi greut─â╚Ťi:

Greutate maxim─â:

30 kg┬á ÔÇô trimiteri po╚Ötale interna╚Ťionale care fac obiectul serviciului express ;

31.5 kg ÔÇô toate celelalte trimiteri po╚Ötale interna╚Ťionale;

3 kg ÔÇô trimiteri po╚Ötale interne care fac obiectul serviciului express colectate ┼či livrate din/├«n ┬ámunicipiul Bucure╚Öti, inclusiv ╚śoseaua de centur─â, cu localit─â╚Ťile Pope╚Öti Leordeni, Otopeni, Jilava, M─âgurele, Mogo╚Öoaia, Pantelimon ;

50 kg┬á –┬á toate celelalte trimiteri po╚Ötale interne;

Lungime maxim─â: 120 cm pentru trimiteri po╚Ötale interna╚Ťionale care fac obiectul serviciului express , 175 cm pentru toate celelalte trimiteri postale interne (inclusiv cele care fac obiectul serviciului Express) si internationale

Circumferin╚Ťa + lungime <= 300 cm (Circumferin╚Ťa = 2 x ├«n─âl╚Ťime + 2 x l─â╚Ťime) pentru toate trimiterile po╚Ötale interne si interna╚Ťionale.

2. Modul de ambalare sau gradul de prelucrare a trimiterii poștale:

Clientul este unic r─âspunz─âtor pentru asigurarea ambal─ârii adecvate interioare si exterioare a trimiterilor po╚Ötale, ├«n raport cu natura ╚Öi greutatea con╚Ťinutului, acestea trebuind sa fie ambalate cu un ├«nveli╚Ö exterior opac, astfel ├«nc├ót s─â nu permit─â vizualizarea con╚Ťinutului.

├Än cazul trimiterilor po┼čtale av├ónd ca obiect bunuri fragile, clientul are obliga╚Ťia s─â asigure o ambalare corespunz─âtoare, ├«n raport cu natura bunului fragil introdus ├«n re╚Ťeaua po╚Ötal─â DPD, utiliz├ónd ca umplutur─â tala╚Ö, polistiren anti╚Öoc sau alt material (de exemplu, folie cu bule) care atenueaz─â ╚Öocul mecanic ╚Öi s─â aib─â aplicat─â inscrip╚Ťia ÔÇ×FragilÔÇŁ. La solicitarea scris─â din partea clientului expeditor, DPD va asigura etichetarea corespunz─âtoare a trimiterii po╚Ötale av├ónd ca obiect bunuri fragile.

├Än toate cazurile, Clientul trebuie s─â asigure ambalarea astfel ├«nc├ót con╚Ťinutul trimiterilor s─â fie┬á suficient protejat fa╚Ť─â de o manipulare mecanic─â ├«n procesul de sortare (├«n─âl╚Ťimea de cadere in diagonala de la 80 cm). Este obligatoriu s─â nu fie posibil accesul la con╚Ťinutul trimiterilor f─âr─â a l─âsa urme.

La modalitatea de ambalare, clientul trebuie s─â se asigure ca bunurile ce urmeaz─â a fi expediate nu vor fi ambalate ├«n mai┬á multe colete individuale legate/prinse ├«ntre ele, care s─â circule sub acela┼či document unic de transport.

3.┬áModul de completare a datelor de identificare a destinatarului: trebuie s─â fie corecte si complete, astfel: Nume, Prenume, Localitate, Adresa, etc.; recomandabil a fi ├«nscrise ╚Öi datele expeditorului, cu excep╚Ťia serviciului ramburs, caz ├«n care este obligatoriu s─â fie ├«nscrise ╚Öi datele expeditorului;

4.┬áZonele geografice┬á├«n care furnizorul poate livra trimiterile po╚Ötale prin mijloace proprii ┼či zonele geografice ├«n care poate asigura livrarea prin intermediul unui alt furnizor: ├«ntreg teritoriul Rom├óniei ╚Öi interna╚Ťional, conform Ofertei comerciale;

5.┬áDovada identit─â┼úii/calit─â┼úii de reprezentant al expeditorului┬áa persoanei care depune trimiterea po╚Ötal─â la punctul de acces deservit de personal: ├«n cazul persoanei fizice, prin act de identitate/├«n cazul persoanei juridice, prin delega╚Ťie/├«mputernicire, semnat─â de reprezentantul legal;
6. ├Än cazul serviciului Contra ramburs:┬álimita maxim─â admis─â a rambursului┬áeste de 5.000 lei/ persoan─â juridic─â ╚Öi 10.000 lei/ persoan─â fizic─â, conform art. 3 alin. (2) din Legea nr. 70/2015 pentru ├«nt─ârirea disciplinei financiare privind opera╚Ťiunile de ├«ncas─âri ╚Öi pl─â╚Ťi ├«n numerar ╚Öi pentru modificarea si completarea Ordonan╚Ťei de urgen╚Ť─â a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plat─â, cu modific─ârile ╚Öi complet─ârile ulterioare;

7.┬áModalit─â┼úile de plat─â a tarifului serviciului po┼čtal: numerar/ordin de plata/bilet la ordin/file CEC/compensare ├«n cazul persoanelor juridice; ├«n cazul persoanelor fizice se poate achita doar prin plata ├«n numerar.

8. Moneda (admisă) în care se poate face încasarea, respectiv achitarea sumelor de bani în cazul serviciului Contra ramburs: RON pe teritoriul României, RON, EURO si LEVA pentru trimiterile postale internationale colectate/livrate din Ungaria, respectiv Bulgaria.

VI. Sunt excluse de la colectare, sortare, transport ┼či livrare:

A.

1. Trimiteri po╚Ötale care nu pot fi prelucrate cu personalul ┼či mijloacele obi┼čnuite de care dispune furnizorul (care exced dimensiunilor ┼či limitelor de greutate de mai sus); a c─âror livrare este interzis─â de dispozi┼úiile legale; etc.;

2. Trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect bunuri cu valoare speciala, cu deosebire metale pre╚Ťioase, bijuterii veritabile, pietre pre╚Ťioase, perle veritabile, antichit─â╚Ťi, lucr─âri de art─â, tablouri care fac parte din patrimoniul na╚Ťional;

3. Trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect bunuri contraf─âcute, produse ADR, instrumente de negociere, bani, documente de valoare, acte originale, titluri de valoare, ┬áfile CEC, bilete la ordin,┬á cambii, cartele telefonice sau certificate de valoare similare, acte de identitate, carduri bancare ;

4. Trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect vouchere si bilete de acces cu o valoare declarat─â mai mare de 520 euro/ trimiterea po┼čtal─â (sau echivalent in RON);

5. Trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect bl─ânuri, covoare, ceasuri, alte articole de bijuterie si bunuri din piele cu o valoare declarat─â mai mare de 520 euro / trimitere po┼čtal─â (sau echivalent in RON);

6. Trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect bunuri (produse) perisabile, bunuri (produse) alimentare, medicamente;

7. Trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect orice alte bunuri cu o valoare declarat─â mai mare de 13.000 euro/trimitere po┼čtal─â (sau echivalent in RON);

8. Trimiteri postale al caror continut si/sau aspect exterior contravin legii;

9. Trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect arme de foc asa cum sunt definite de legea referitoare la arme de foc din Romania, o tara de tranzit sau tara colectare ori de destinatie, parti/ componente ce alcatuiesc/ fac parte din categoria arme de foc sau arme dezasamblate,┬á munitie pentru arme de foc ÔÇô indiferent de tip, forma sau calibru;

10. Trimiterile postale constand in bunuri al c─âror transport este interzis prin dispozi╚Ťii legale, fie chiar ╚Öi numai pe o por╚Ťiune din parcurs;

11.. Trimiterile postale al c─âror ambalaj prezint─â inscrip╚Ťii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum ╚Öi trimiterile postale const├ónd ├«n bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dac─â se depun neambalate sau in ambalaj transparent;

12. Trimiterile postale care prezint─â etichete sau inscrip╚Ťii vechi ne├«ndep─ârtate;

13. Trimiterile postale care, prin modalitatea de ambalare sau prin natura continutului, pot cauza deteriorari unor bunuri sau pot pune in pericol persoane, precum ┼či trimiteri po┼čtale av├ónd ca obiect tigari (peste limita impusa de lege), animale vii sau moarte, materiale pentru examinari medicale sau biologice, deseuri medicale, substante stupefiante, ramasite umane sau animale, parti ale corpului sau organe;

14.  In cazul trimiterilor postale internationale, continutul trimiterilor al caror export sau import este interzis sau necesita aprobari speciale in concordanta cu reglementarile tarii respective, de colectare/ livrare postala, tranzit sau destinatie;

15. Trimiterile postale const├ónd ├«n bunuri pentru care sunt stabilite condi╚Ťii speciale de transport, prin dispozi╚Ťii legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare ╚Öi altele similare, ├«n condi╚Ťiile prev─âzute prin aceste dispozi╚Ťii, intrucat DPD nu este o persoana juridica autorizata in sensul prestarii unor asemenea servicii;

B. DPD este imputernicit─â sa refuze livrarea daca, dupa acceptarea trimiterii postale, DPD descopera un motiv de excludere sau daca exista motive temeinice de presupunere a excluderii trimiterii po┼čtale de la colectare, sarcina probei revind ├«n aceste circumstan┼úe DPD.

C. Acceptarea ├«n vederea livr─ârii a trimiterilor postale depuse ├«nchise, cuprinz├ónd bunuri excluse, despre existen┼úa c─ârora DPD nu are cuno┼čtin┼ú─â, nu reprezinta o renuntare la excluderea de la livrare;

D. In plus fata de orice raspundere constituita legal, clientul va raspunde pentru orice paguba directa sau indirecta cauzat─â de bunurile care fac obiectul trimiterilor postale, care sunt excluse de la acceptare (colectare).

VII. Scopul serviciilor. Termene de p─âstrare.

1. Serviciile acopera:

1.1. Organizarea serviciului po┼čtal de catre furnizor, de la colectarea si p├ón─â la livrarea trimiterilor po┼čtale la destinatar. DPD colecteaza si livreaza trimiterile prin mijloace proprii, prin personalul propriu sau apar┼úin├ónd colaboratorilor, atat prin intermediul punctelor de acces si contact proprii, precum si prin intermediul punctelor de acces apartinand partenerilor;

1.2. Livrarea, cu scopul indeplinirii obligatiei, destinatarului sau persoanei autorizate, cu exceptia cazurilor in care exista un motiv plauzibil de a pune la indoiala dreptul acestei persoane de a prelua trimiterea po┼čtal─â (nu este obligatorie verificarea de c─âtre DPD a identitatii acestei persoane, cu exceptia trimiterilor postale recomandate, DPD asum├óndu-┼či r─âspunderea, ├«n consecin┼ú─â, cu privire la acest fapt);

1.3. Returul c─âtre ┬áclient (expeditor) a oricaror trimiteri po┼čtale ce nu pot fi livrate sau sunt refuzate de destinatar;

2. Daca destinatarul nu este gasit, se va efectua o a doua incercare de livrare, informând destinatarul cu privire la următoare încercare de livrare;

DPD va efectua implicit doua incercari de livrare, in zile lucratoare consecutive. In cazul in care destinatarul sau persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala nu este gasita la destinatie, la ultima ├«ncercare de livrare, DPD va lasa un aviz ce contine detalii despre: numarul documentului de transport, data avizarii destinatarului, perioada de pastrare a trimiterii postale la dispozitia destinatarului, precum si denumirea, adresa si programul de lucru cu publicul al punctului de contact de la care poate fi ridicata trimiterea postala, iar ├«n cazul ├«n care la adresa destinatarului nu este instalat niciun recipient pentru primirea trimiterilor po┼čtale, DPD va lua toate m─âsurile pentru a se asigura c─â avizul va ajunge la cuno┼čtin┼úa destinatarului, inclusiv prin transmiterea acestuia prin mijloace electronice, excep┼úie f─âc├ónd ├«ns─â serviciile po┼čtale Express ┼či Livrare special─â, ├«n cazul c─ârora, dup─â ultima ├«ncercare de livrare, DPD va returna trimiterea po┼čtal─â ce face obiectul unuia dintre aceste servicii la expeditor/integrator;

3. Ca facilitate suplimentar─â, destinatarul are posibilitatea de a modifica adresa de livrare sau ziua urmatoarei incercari de livrare folosind platforma www.livrarenoua.ro, f─âr─â a implica vreun tarif suplimentar;

4. Daca in urma celor doua incercari de livrare trimiterea postala nu va fi predata destinatarului, aceasta va fi pastrata, f─âr─â a implica vreun tarif, la punctul de contact deservit de personal al DPD, de unde poate fi ridicat─â timp de 7 zile calendaristice de la data avizarii, perioada in care se pot stabili cu expeditorul si/ sau destinatarul, ┼či detaliile unei noi (ultimei) incercari de livrare, f─âr─â a implica vreun tarif suplimentar;

5. In cazul in care trimiterea postala nu poate fi predata destinatarului si nici returnata expeditorului aceasta va fi pastrata la sediul DPD timp de 9 luni de la data preluarii, perioadă care nu va implica plata unor tarife în vederea păstrării.

6. Nu exista restrictii privind num─ârul maximde trimiteri po┼čtale care pot face obiectul unui serviciu po┼čtal oferit de ┬áreteaua DPD. Num─ârul minim de trimiteri┬á postale care pot face obiectul serviciului po┼čtal: minimum 1, cu exceptia serviciului de publicitate prin posta, caz in care numarul minim este de 500 de trimiteri postale ;

7. Pentru serviciile po┼čtale contra ramburs, confirmare de primire, schimbare destina┼úie, livrare special─â ┼či, respectiv, pentru serviciile av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale cu valoarea declarat─â, DPD┬á are obliga┼úia de a elibera, la momentul accept─ârii trimiterii po┼čtale, un ├«nscris care s─â ateste serviciul ales de c─âtre expeditor.

8. ┬áMomentul accept─ârii trimiterii po┼čtale ├«n re┼úeaua po┼čtal─â este momentul depunerii la punctul de acces nedeservit de personal / prelu─ârii trimiterii po┼čtale de c─âtre personalul/reprezentan┼úii furnizorului.

9. In momentul acceptarii (colectarii) / preluarii trimiterilor po┼čtale, acestea se vor cantari, masura si greutatea ce se va lua in calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizica si cea volumetrica.

VIII. Timpii de livrare ┼či termene specifice anumitor tipuri de servicii.

1. Trimiteri postale interne:

1.1. Timpii de livrare garanta┼úi pentru serviciile po┼čtale av├ónd ca obiect ┬átrimiteri postale interne, cu excep┼úia serviciului express, sunt de 2 zile lucratoare;

1.2. Termenul de returnare a confirmarii de primire catre expeditor, in cadrul serviciului po┼čtal Confirmare de primire av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale interne, este de 2 zile lucratoare de la momentul livrarii trimiterii po╚Ötale;

1.3. Returnarea contravalorii bunurilor care fac obiectul serviciului Contra ramburs av├ónd ca obiect trimiteri postale interne se face in termen de 7 zile lucratoare de la livrarea trimiterii po┼čtale;

2.  Trimiterile postale internationale:

2.1.┬á ├Än cazul serviciilor po┼čtale av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale interna┼úionale, cu excep┼úia serviciului Express, timpii de livrare garantati sunt de 10 zile lucratoare.

2.2. Returnarea contravalorii trimiterii postale care face obiectul serviciului contra ramburs av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale interna┼úionale se face in termen de 7 zile lucratoare de la livrarea trimiterii;

2.3. DPD nu presteaza serviciul confirmare de primire av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale internationale;

3. Timpii de livrare garantati pentru serviciul express:

3.1. Timpii de livrare garanta┼úi pentru serviciul express ├«ncep de la acceptarea trimiterii postale in vederea livrarii ┼či vor respecta urm─âtoarele condi┼úii:

a) ├«n cazul trimiterilor po┼čtale interne, timpii de livrare nu vor dep─â┼či 12 ore ├«n aceea┼či localitate, 24 de ore ├«ntre re┼čedin┼úele de jude┼ú ┼či intra-jude┼úean, respectiv 36 de ore ├«ntre oricare alte dou─â localit─â┼úi.

b) Timpii de livrare garantati pentru trimiteri postale internationale care fac obiectul serviciului express:

– ┬á├«n cazul trimiterilor po┼čtale interna┼úionale, timpul c├ót trimiterea postala se afl─â pe teritoriul Rom├óniei nu poate dep─â┼či limitele prev─âzute de prezentele conditii aferente trimiterilor po┼čtale interne;

– ├«n cazul trimiterilor po┼čtale interna┼úionale colectate de pe teritoriul Rom├óniei ┼či care urmeaz─â a fi livrate unui destinatar aflat ├«n unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spa┼úiului Economic European, timpul c├ót trimiterea postala se afl─â ├«n afara teritoriului Rom├óniei este de 120 de ore;

4. DPD va raspunde fata de expeditor pentru predarea cu intarziere a trimiterilor postale prin plata┬á unor penalitati in cuantum de 0,10% din tariful serviciului indiferent de intarziere, cu exceptia serviciului express, in cazul caruia raspunde ├«n acela┼či cuantum per 12 ore intarziere.

5. DPD NU presteaz─â serviciul de trimitere recomandat─â care are obiect trimiteri po┼čtale interna┼úionale.

6. Termenul ├«n care poate fi solicitat─â de c─âtre expeditor dovada privind depunerea sau, respectiv, livrarea la destinatar a trimiterii po┼čtale interne care face obiectul serviciului de trimitere recomandat─â este de 9 luni de la data colect─ârii de c─âtre DPD a respectivei trimiteri po┼čtale interne. Dovada solicitat─â se comunic─â ├«n termen de 7 zile de la data solicit─ârii acesteia, printr-o modalitate agreat─â cu expeditorul (e-mail, adres─â scris─â etc.).

7. Serviciile po┼čtale av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale (interne sau interna┼úionale) cu valoare declarat─â sunt prestate de c─âtre DPD doar in temeiul unor contracte incheiate cu expeditorii.

8. Termenul ├«n care poate fi solicitat─â de c─âtre expeditor dovada privind depunerea trimiterii po┼čtale care face obiectul unui serviciu av├ónd ca obiect bunuri cu valoare declarat─â este de 9 luni de la data colect─ârii de c─âtre DPD a respectivei trimiteri po┼čtale. Dovada solicitat─â se comunic─â ├«n termen de 7 zile de la data solicit─ârii acesteia, conform modalit─âtii prev─âzute ├«n contract.

IX. Returnarea┬átrimiterii po┼čtale

1. DPD are obliga┼úia de a returna expeditorului trimiterea po┼čtal─â ├«nregistrat─â care nu a putut fi predat─â destinatarului din una dintre urm─âtoarele cauze:

a) adresa destinatarului nu exist─â sau la adresa indicat─â nu exist─â nicio construc┼úie sau un recipient la care trimiterea po┼čtal─â s─â poat─â fi predat─â ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii po╚Ötale;

b) destinatarul sau persoana autorizat─â s─â primeasc─â trimiterea po┼čtal─â nu a fost g─âsit(─â) la adresa indicat─â, dup─â expirarea, atunci c├ónd este cazul, a termenului de p─âstrare ├«n vederea pred─ârii;

c) ┬ádestinatarul sau persoana autorizat─â s─â primeasc─â trimiterea po┼čtal─â a refuza s─â primeasc─â trimiterea po┼čtal─â, confirmarea ├«n scris, conform prevederilor legale, a primirii trimiterii po┼čtale ├«n cazul serviciului Confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs;

2. Returnarea se va face la cel mai apropiat punct de acces sau de contact DPD de adresa expeditorului,┬á ┼či nu va implica, in sarcina expeditorului, plata unor tarife ┬á├«n acest sens, expeditorul fiind, ├«n prealabil, informat in scris despre posibilitatea preluarii trimiterii po┼čtale de la respectivul punct de acces sau de contact DPD.

3. Termenul de returnare a trimiterii postale la expeditor/integrator este de 5 zile lucratoare pentru trimiterile postale interne, respectiv de 10 zile lucratoare pentru trimiterile postale internationale,  după caz, de la expirarea termenului de pastrare, in vederea predarii, sau de la data ultimei incercări de livrare a trimiterilor postale care nu au putut fi predate destinatarului ori care au fost refuzate, conform lit.c de mai sus, de către destinatar.

X. Plata serviciilor.

1. Cu exceptia cazurilor in care a fost prevazut anterior contrar prin intermediul unor contracte scrise ├«ntre utilizator si DPD, plata serviciilor se va efectua in conformitate cu lista de preturi actuala a furnizorului de servicii. Se vor aplica tarifele valide in ziua preluarii trimiterii postale. DPD introduce ├«n tariful serviciului po┼čtal ┼či indexul de combustibil, valabil pentru serviciile interne ╚Öi interna╚Ťionale. Acesta va fi calculat ╚Öi evidentiat pe factura DPD, conform unui mecanism (grila) care se regaseste in oferta DPD si pe site-ul: www.dpd.com/ro.

2. Moneda in care se face achitarea tarifului serviciilor prestate este, dup─â caz: RON, USD, EURO;

3. La calcularea greutătii taxabile a coletului se va lua in considerare greutatea cea mai mare dintre greutatea gravimetrica (determinata prin cantarirea efectiva) si greutatea volumetrica (greutatea volumetrica = lungime x latime x inaltime in cm / 6000) rezultata in Kg.

4. In cazul in care Clientul nu plateste valoarea facturilor in termenul convenit, DPD poate aplica penalitati in cuantum de 0.15 % pentru fiecare zi de intarziere, calculate la valoarea scadenta si neachitata.

XI. Obligatia de cooperare.

1.┬á Clientul este responsabil sa se asigure ca datele ├«nscrise pe trimiterea po┼čtal─â sau pe ambalajul acesteia sunt lipsite de erori. De asemenea, pentru situatiile in care Clientul proceseaza / completeaza pe cont propriu documentul de transport prin intermediul aplicatiei informatice pusa la dispozitie de catre DPD, Clientul este responsabil sa se asigure ca datele furnizate sunt lipsite de erori si corect atasate de trimiterea postala sau de ambalajul acesteia. Nu sunt acceptate adresele casutelor postale sau livrarea la un serviciu automat de ridicare/preluare a trimiterilor po┼čtale;

2. Cand trimiterile postale au drept continut bunuri impozabile, clientul raspunde de asigurarea intregii documentatii necesare pentru vama, prin atasarea acesteia la trimiterea po┼čtal─â, intr-un plic exterior.

XII. Deschiderea, returnarea, dispunerea de, si distrugerea de trimiteri postale.

1. Secretul trimiterilor po┼čtale este inviolabil;

2. DPD nu va deschide trimiterea postala si nu va conditiona prestarea serviciilor postale de deschiderea trimiterii postale depusa inchisa;

3. Retinerea, deschiderea si divulgarea continutului trimiterilor postale este permisa numai in conditiile si cu procedura prevazute de lege;

4. DPD poate distruge trimiterea postala care a produs sau poate produce iminent pagube importante persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate sau altor trimiteri postale, cu informarea expeditorului, daca aceasta este posibila. In acest caz contractul inceteaza de drept. Sarcina probei revine DPD.

XIII. Responsabilitatea costurilor.

1.  Costurile pentru formalitatile vamale si pentru declaratia vamala de export (dupa caz) sunt suportate de catre expeditor. In cazul cererilor de colectare, destinatarul va suporta doar costurile pentru formalitatile vamale;

2.  In cazul importului din afara U.E., taxele de import, TVA sau orice alte taxe aplicabile sunt facturate destinatarului. In cazul exportului in afara U.E., taxele de import, TVA sau orice alte taxe aplicabile sunt facturate destinatarului, iar daca acestea nu sunt acceptate la prima solicitare, acestea vor fi facturate expeditorului;

3.  Clientul va despagubi DPD pentru toate costurile suportate de DPD din momentul deschiderii si / sau dispunerii si/sau distrugerii coletului conform Sectiunii XII.

XIV. Raspunderea.

1.┬á Pentru furtul, pierderea total─â sau par┼úial─â, distrugerea toal─â sau par┼úial─â sau deteriorarea trimiterilor po┼čtale ┬áinterne, suvernite ├«ntre momentul colect─ârii ┼či cel al livr─ârii la destinatar, DPD raspunde in conformitate cu prevederile O.U.G. 13/2013, completate cu celelalte dispozitii legale in vigoare.

2.┬á Pentru furtul, pierderea, distrugerea sau deteriorarea bunurilor in timpul prest─ârii serviciului po┼čtal av├ónd ca obiect trimiteri po┼čtale internationale, DPD raspunde conform prevederilor acordurilor internationale la care Romania este parte. In situatia in care nu exista acorduri internationale se aplica prevederile legisla╚Ťiei na╚Ťionale ╚Öi ale acestui document.

 

XV. Limitele de  de raspundere.

1. In cadrul reglementarilor DPD limita maxim admisa a valorii declarate este de 13.000 euro/trimitere po┼čtal─â (sau echivalent in RON), iar suma asigurata creste in multipli de EUR 500;

Not─â: Pentru sumele care depasesc 5000 euro, este posibila optarea pentru serviciul de trimitere cu valoare declarata numai cu consultarea si confirmarea DPD inaintea introducerii trimiterii po╚Ötale ├«n re╚Ťeaua po╚Ötal─â a DPD;

2. Beneficiar al eventualelor despagubiri este numai Clientul  (expeditorul sau destinatarul);

3. Nu suntem raspunzatori si nu ne sunt imputabile pierderile speciale (pierderi de profit, de venit, dobanzi, piete de desfacere, licitatii) sau alte daune si pagube indirecte generate de intarzierea, pierderea, distrugerea, livrarea viciata sau nelivrarea trimiterii poștale;

4. Raspunderea DPD pentru pierderea sau deteriorarea trimiterilor este, in plus fata de cazurile reglementate, exclusa daca:

– Continutul trimiterii po╚Ötale este exclus de la colectare, sortare, transport ╚Öi livrare;

– Pagubele sunt cauzate de acte sau omiteri ale clientului si/sau destinatarului.

5. In cazul in care DPD va transmite obligatia de prestare a servicilor postale catre o terta persoana,  raspunderea pentru eventualele daune cauzate clientului va ramane in sarcina DPD;

6. In cazul furtului, pierderii totale sau partiale, distrugerii totale sau partiale ori al deteriorarii trimiterii postale, DPD raspunde pentru paguba pricinuita, daca aceste imprejurari au survenit intre momentul depunerii trimiterii si momentul livrarii la destinatar;

6.1. DPD r─âspunde pentru trimiterile postale interne, dup─â cum urmeaz─â:

a) în caz de pierdere, furt sau distrugere totală:

1. cu ├«ntreaga valoare declarat─â, pentru o trimitere po┼čtal─â care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â, inclusiv dac─â respectiva trimitere po┼čtal─â face sau nu obiectul unui serviciu ramburs;
2. cu valoarea rambursului, pentru o trimitere po┼čtal─â care face obiectul unui serviciu ramburs f─âr─â valoare declarat─â;

3. cu suma reprezent├ónd de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile po┼čtale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â sau unui serviciu ramburs;

b) în caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare:

1. cu valoarea declarat─â pentru partea lips─â, distrus─â sau deteriorat─â, ├«nscris─â ├«n nota de inventar, pentru trimiterile po┼čtale depuse deschise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â;
2. cu cota-parte corespunz─âtoare greut─â┼úii lips─â din valoarea declarat─â, pentru trimiterile po┼čtale depuse ├«nchise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â;

3. cu suma reprezent├ónd de 5 ori tariful serviciului, ├«n caz de pierdere par┼úial─â, distrugere par┼úial─â sau deteriorare a trimiterilor po┼čtale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarat─â;

c) ├«n cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu ramburs, furnizorul de servicii po┼čtale r─âspunde cu ├«ntreaga valoare a rambursului pentru situa┼úia ├«n care nu a restituit expeditorului ├«ntreaga valoare a acestuia sau cu diferen┼úa corespunz─âtoare p├ón─â la valoarea integral─â a acestuia, ├«n cazul ├«n care rambursul a fost ├«ncasat par┼úial de la destinatar;

6.2. La sumele prevazute mai sus se adauga dobanda legala penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamatiei prealabile sau, dupa caz, al introducerii cererii de chemare in judecata, indiferent care dintre aceste momente intervine primul;

6.3. Pierderea completa a continutului este echivalenta cu pierderea trimiterii postale;

In situatia in care expeditorul a declarat o valoare mai mica decat cea reala, despagubirea este la nivelul valorii declarate;

6.4. In afara despagubirilor prevazute, se restituie si tarifele incasate la  depunerea trimiterii postale, in limita valorica a neindeplinirii obligatiei asumate de catre DPD. Restituirea integrala a tarifelor incasate are loc doar in cazul pierderii, furtului sau a distrugerii totale;

6.5. In cazul neefectuarii prestatiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor postale, nominalizate de expeditor prin indicatii speciale, se restituie numai tarifele incasate suplimentar fata de tariful aplicabil pentru serviciul postal standard;

6.6. In cazul pierderii dovezii privind predarea trimiterii postale inregistrate, confirmata in scris de catre destinatar, furnizorul de serviciu postal are obligatia intocmirii si punerii la dispozitia expeditorului a unui duplicat al dovezii de predare;

6.7. Expeditorul poate renunta la dreptul sau de despagubire in favoarea destinatarului;

7. DPD este exonerat de răspundere în următoarele situaţii:

a) paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;

b) utilizatorul nu are instalat─â o cutie po┼čtal─â care s─â permit─â predarea trimiterii po┼čtale sau aceasta nu asigur─â securitatea trimiterilor po┼čtale ori, dup─â caz, nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor po┼čtale;

c) trimiterea a fost primit─â f─âr─â obiec┼úii de c─âtre destinatar, cu excep┼úia reclama┼úiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea total─â ori par┼úial─â a con┼úinutului trimiterii po┼čtale;

d) paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forţă majoră sau a cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu excepţia tarifului de asigurare.

XVI. Mecanismul de solutionare a reclamatiilor.

1. Orice reclamatie referitoare la prestarea necorespunzătoare sau neprestarea serviciului postal  se va face in scris, prin completarea unei cereri de reclamatii si va putea fi trimisa prin urmatoarele cai de comunicare:

ÔÇó┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á prin posta, recomandabil cu confirmare de primire, la sediul social ┬áDPD;

ÔÇó┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á prin depunere la oricare dintre ┬ápunctele de lucru ┬áfurnizorului de servicii postale sau prin fax la numarul 031.824.9053;

ÔÇó┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á scanata, pe email, folosind urmatoarea adresa: [email protected] ;

Cererea de reclamatii trebuie sa contina inclusiv informatii complete si corecte legate de numarul de cont, banca si sucursala la care este deschis, informatii in temeiul carora, ulterior sa fie platita despagubirea, daca este cazul, pentru situatii in care petentul doreste ca plata sa fie efectuata prin virament bancar.

2. Fiecare reclamatie va fi inregistrata primind un numar de inregistrare iar confirmarea primirii acesteia se va face corelativ modalit─â┼úii prin care aceasta a fost inaintat─â DPD, respectiv prin semnarea confirm─ârii de primire (exclusiv ├«n cazul reclama┼úiilor transmise DPD prin intermediul serviciului Confirmare de primire), adres─â scris─â transmis─â printr-un serviciu po┼čtal, prin ├«nmanarea num─ârului de ├«nregistrare, ├«n cazul reclama┼úiilor depuse personal, prin fax sau e-mail, ori printr-o metoda solicitata de c─âtre acesta in cerere, atunci c├ónd acesta a solicitat transmiterea printr-o modalitate distinct─â de cea prin care a ├«naintat reclama┼úia c─âtre DPD, numar ┬ácare va fi ulterior trecut in toate comunicarile care se vor face intre prestatorul de servicii postale, DPD si reclamant;

Dreptul de a face reclamatie il are atat expeditorul cat si destinatarul. Orice reclamatie se va inregistra in ÔÇ×Registrul Electronic de ReclamatiiÔÇŁ;

3. Obiectul reclamatiei il poate constitui:

ÔÇó┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á pierderea, furtul, distrugerea / deteriorarea totala sau partiala a trimiterilor postale;

ÔÇó┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á nerespectarea timpului de predare, respectiv de returnare a trimiterilor postale;

ÔÇó┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á conduita profesionala a reprezentantilor DPD;

ÔÇó┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á orice alte obiectii referitoare la calitatea prestatiilor;

4. Termenul de introducere a reclama┼úiei prealabile adresate furnizorului de servicii po┼čtale ÔÇô in speta DPD – este de 6 luni ┼či se calculeaz─â de la data depunerii trimiterii postale;

5. Reclamatia se face individual, pentru fiecare trimitere postala in parte. Cererea de reclamatie standard se gaseste la orice punct de lucru DPD sau poate fi descarcata online accesand urmatorul link:   http://www.dpd.com/ro/Home/Informatii/Solutionare-sesizari ;

6. Reclamatia trebuie sa fie insotita de documente relevante, cum ar fi, de exemplu:

a)┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á Dovada preluare trimitere postala ÔÇô copie borderou sau exemplar autocopiativ Maxilabel DPD,┬á Parcel Shop DPD;

b)┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á Orice dovezi pe care reclamantul le consider─â relevante ┼či ┬ápe baza carora┬á isi intemeiaza pretentiile in vederea efectuarii unor analize corecte si complete ┼či a solu┼úion─ârii reclama┼úiei (de exemplu, fotografii, descrierea bunurilor care fac obiectul trimiterii po┼čtale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii po┼čtale, ambalajul trimiterii po┼čtale etc.);

c)      Documente fiscale (copie bon fiscal, chitanta, ordin de plata etc.) care atesta plata serviciului reclamat, atunci când plata a fost efectuată de persoana reclamanta;

d)┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á Proces verbal constatator incheiat in prezenta reprezentantului DPD ÔÇô daca este cazul;

7. Expeditorul / destinatarul sau imputernicitii legali ai acestora vor avea dreptul la despagubiri, numai daca reclamatia a fost introdusa in cadrul termenelor prevazute mai sus;

8. Termenul de solutionare a reclamatiei este de 2 luni de la data depunerii acesteia.

XVII. Procedura de despagubire.

1. Termenul de plata a despagubirilor este de 30 de ┬ázile de la data solu┼úion─ârii reclama┼úiei, f─âr─â a dep─â┼či termenul privind solutionarea reclamatiei de 2 luni stabilit mai sus, plata facandu-se fie in numerar la oricare dintre ┬áloca┼úiile DPD, fie prin transfer bancar.

2. Daca in urma analizei documentelor puse la dispozitie de utilizator se constata ca in baza Conditiilor generale privind  furnizarea serviciilor postale ale DPD, ce fac parte din oferta comercială a DPD, acesta este indreptatit sa primeasca o suma de bani cu titlu de despagubire, plata acestor sume se va realiza  in termenul stabilit mai sus, astfel:

a)         persoane juridice:

a.1. Persoana juridica emite o factura catre DPD;

a.2. Se specifica pe factura ÔÇťdespagubire, conform Nota de transport/AWB nr. _____ din data de _____ , pentru neprestarea serviciului sau dauna produsa in timpul prestarii serviciului postalÔÇŁ;

a.3. La sumele cuprinse pe factura nu se aplica TVA;

a.4. In cazul in care reclamaţia clientului este intemeiată, fiind soluţionată favorabil, acesta va fi informat in acest sens si va trebui sa emita si sa transmita catre DPD o factura in temeiul careia sa ii fie platita despagubirea.

b)        persoane fizice:

In cazul in care reclamaţia clientului este intemeiată, fiind soluţionată favorabil,  acesta va fi informat in acest sens. In cazul persoanelor fizice, despagubirea se poate achita si in numerar la cel mai apropiat punct de lucru DPD, cu exceptia cazului in care s-a solicitat prin cererea de reclamatie plata prin virament bancar, cu precizarea coordonatelor bancare aferente platii.

3. ├Än cazul reclama┼úiilor ├«ntemeiate, furnizorul va acorda desp─âgubirile ├«n termenul ┼či ├«n condi┼úiile men┼úionate la pct.1 ┼či 2, f─âr─â a fi necesar─â ├«n acest sens vreo solicitare din partea utilizatorului.

4. Expeditorii trimiterilor postale raspund fata de furnizorul de servicii postale,┬áDPD, pentru daunele rezultate din natura periculoasa a trimiterilor postale sau a conditiilor de ambalare neadecvate ale acestora, in limita valorii daunelor si a sumelor platite ca despagubire altor beneficiari ai serviciilor postale ale caror trimiteri postale au fost deteriorate din aceasta cauza. ├Än toate cazurile, termenul pentru ├«naintarea pl├óngerii catre ANCOM sau pentru introducerea cererii de chemare ├«n judecat─â este de 1 an. Termenul de prescrip╚Ťie prev─âzut curge de la data depunerii trimiterii po╚Ötale.

XVIII. Jurisdictia, legislatia aplicabila, invaliditate partiala

1.  Orice dispute care apar din  oferta comercială a DPD  vor fi solutionate pe cale amiabila; daca aceasta nu este posibila se va apela  entităţile competente.

2. Invaliditatea dispozitiilor individuale a acestor conditii nu va prejudicia validitatea dispozitiilor ramase.

3. Orice modificari ulterioare ale Conditiilor generale privind  furnizarea serviciilor postale ale DPD vor fi disponibile pe site-ul oficial www.dpd.com/ro cu cel putin 30 de zile inainte ca modificarile respective sa intre in vigoare.

4. Prevederile Conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale ale DPD se completeaza in mod corespunzator cu prevederile legislatiei in vigoare aplicabile in domeniu.